Logó és arculattervezés

Logótervezés, arculattervezés


“Jó bornak nem kell cégér” avagy “Jó bornak is kell cégér“?
Mindkettő benne van a köztudatban.
A régi időkben sokkal kisebb volt a piac, nem volt annyi vállalkozó, nem volt akkora versengés, mint ma.
   
Manapság már muszáj kitűnni valamivel a tömegből, különben eltűnünk, mint szalmaszál a szalmakazalban (igen, direkt nem tűt írtam 😀 )
Képzelj el egy piros színű szalmaszálat!
Azt sokkal könnyebben észre veszed, ha neki esel a kazalnak vasvillával. Egyből arra gondolsz majd, hogy, milyen különleges, milyen jól néz ki!
Na ebben segít egy saját céges arculat: hogy kitűnj a tömegből.
A jó reklám pedig abban, hogy a vasvilla – vagyis a figyelem közelébe kerülj, szem elé.
Rengeteget számít a megfelelő körítés: egy összeszedett, harmonikus, profi kinézet. Észre fogod venni, hogy jót tesz az önbizalmadnak is!
Úgy érzed majd, hogy egy menő helyen dolgozol, hogy vagy valaki. A magabiztosság üzleti hatásairól azt hiszem nem kell külön beszélnem, úgyis tudjátok mennyire számít 😉
Saját névjegykártyát, céges logós mappát lobogtatva azonnal profi benyomását kelted, még akkor is, ha csak a pályád elején jársz.
A saját embléma és a céges arculat hatalmas segítség! – a többi már tényleg csak Rajtad múlik! 🙂

 


Logókészítés menete:

1./
Megszületik az elhatározás fejedben, hogy szeretnél egy szuper logót magadnak vagy a cégednek
2./
Grafikust keresel a neten és kiválasztod mondjuk az ODU Stúdiót 🤗
3./
Felveszed velünk a kapcsolatot, majd megtörténik az igényfelmérés, vagyis:
Elmeséled / leírod az elképzeléseidet és azt, hogy mivel foglalkozik a céged, mi az, amit szeretnél, hogy sugalljon a logód?
Szín, forma, bármi ötletfoszlány jöhet
Adhatsz teljesen szabad kezet is, de az sem okoz gondot, ha konkrét elképzelésed van, én segítek formába önteni!
4./
Az adott infók alapját készítek Neked néhány vázlatot.
Először az irányt, vagyis a logó stílusát keressük meg.
Nem, nem, én nem írom ki, hogy 2-3 vázlat van az árban.
Miért?
  • Mert nekem lehet, hogy 10-20 rajz is ott lesz a papíromon, amit átküldök Neked!
  • A minimum minden esetben az 5 db (de hidd el, hogy több lesz 🙃)
  • Én tényleg gondolkodom rajta… sokat!
Az irány “keresgélése” közben jönnek újabb és újabb ötletek, megoldások, amiket szeretek Neked is elküldeni. Sosem lehet tudni, lehet, hogy éppen egy olyanban ismersz rá a cégedet leginkább jellemző formára-színre, amit én amúgy elvetnék – csak odafirkantottam.
  • Ezért nyitott vagyok a közös ötletelésre is, sőt, támogatom is (lásd a következő 2 pontot)
Elsősorban NEKED kell, hogy tetsszen, Te kell, hogy tudj vele azonosulni, hisz a logód Téged képvisel majd, nem engem 🙂
Javaslatokat azért teszek, segítek a választásban, ha elbizonytalanodnál.

5./

Ha kiválasztottad a Neked leginkább tetsző irányt, akkor azt elkezdem tovább tökéletesíteni, csiszolgatni.

Itt születnek meg a leginkább késznek tűnő logók, amik között már lesznek véglegesek is.
Így, ha találsz olyat, ami megtetszik, akkor azt szinte már használhatod is! 🙂
6./
Jön még egy javítási kör.
Persze a saját védelmemben meg kell szabni egy határt, hogy hány tervet készítek és meddig javítgatok, ezért valami olyasmit írnék, ha mindenképpen ragaszkodtok hozzá, hogy sok terv készül és sok javítás belefér ésszerű határokon belül! 🙂
Elkészül a “végleges” verzió.
7./
Elfogadás: öröm, boldogság! 🙂
8./
Logo finishelése, verziók készítése: színes, grayscale, jpg, eps, tif, png
(…és amire még szükséged lehet)